Wanneer reguliere fysiotherapie?

Fysiotherapie

U kunt bij Fysio-Groen uitstekend terecht voor reguliere fysiotherapie. Het gaat hierbij meestal om spier- en gewrichtsklachten. Ook sportblessures vallen hier meestal onder. Uw behandelaar heeft veel ervaring met de behandeling van dit soort klachten. Als u niet meer mobiel bent is fysiotherapie aan huis natuurlijk mogelijk. Verder bent  u hier aan het juiste adres voor medische fysiotherapie bij meer ingewikkelde zorg vraagstukken.

Er worden dan vaak manuele technieken toegepast. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het behandelen van gewrichtsbeperkingen. Een belangrijk onderdeel van de behandeling is het thuis oefenen. U krijgt daarom vrijwel altijd speciaal voor u geselecteerde oefeningen mee. Het is belangrijk deze oefeningen uit te voeren. Dit versnelt het herstelproces en misschien nog wel belangrijker: het voorkomt in de toekomst het terugkeren van klachten.

Masseren kan ook deel uitmaken van de behandeling. Deze massage kan bestaan uit een ontspannende massage, een kneedmassage bij pijnlijke spieren of een bindweefselmassage.

Bij uitstralende pijnen, zoals zenuwpijnen, beschikt de praktijk over bepaalde fysiotechnische apparatuur die deze pijn kunnen verminderen. Deze apparatuur werkt met zogenaamde interferentie stromen.

De fysiotherapeut kan u ook behandelen met een warmtepakking. Dit gebeurt vaak bij pijnlijke of gespannen spieren. Dit zorgt voor extra verbetering van de doorbloeding, waardoor afvalstoffen, de veroorzaker van de pijn, sneller worden afgevoerd.

Direct een afspraak maken?
Dat kan, bel 06-2519 8012 of klik hier: