Fysiotherapie bij een ervaren fysiotherapeut

Fysiotherapie

U kunt bij Fysio-Groen uitstekend terecht voor reguliere fysiotherapie. Het gaat hierbij meestal om de behandeling van spier- en gewrichtsklachten. Ook sportblessures vallen hier meestal onder. Uw behandelaar heeft veel ervaring met de behandeling van dit soort klachten. Als u niet meer mobiel bent is fysiotherapie aan huis natuurlijk mogelijk. Verder bent  u hier aan het juiste adres voor medische fysiotherapie bij meer ingewikkelde zorg vraagstukken.

Behandelmethoden bij fysiotherapie

Bij de behandeling van spier- en gewrichtsklachten worden vaak manuele technieken toegepast. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het behandelen van gewrichtsbeperkingen. Een belangrijk onderdeel van de behandeling is het thuis oefenen. Vrijwel altijd krijgt u daarom speciaal voor u geselecteerde oefeningen mee. Het is belangrijk deze oefeningen uit te voeren. Dit versnelt het herstelproces. Bovendien zorgt dit ervoor dat in de toekomst klachten niet meer terugkeren.

Ook masseren kan deel uitmaken van de behandeling. Deze massage kan bestaan uit een ontspannende massage, een kneedmassage bij pijnlijke spieren of een bindweefselmassage.

Bij uitstralende pijn, zoals zenuwpijn, beschikt de praktijk over bepaalde apparatuur die deze pijn kan verminderen. Deze apparatuur werkt met zogenaamde interferentie stromen.

De fysiotherapeut kan u ook behandelen met een warmtepakking. Dit gebeurt vaak bij pijnlijke of gespannen spieren. Dit zorgt voor extra verbetering van de doorbloeding waardoor afvalstoffen, de veroorzaker van de pijn, sneller worden afgevoerd.

Direct een afspraak maken?
Dat kan, bel 06-2519 8012 of klik hier:

Button een afspraak maken voor fysiotherapie

Logo KNGF - Fysio-Groen in Amersfoort